Fast får väl vara lite rättvis och skriva att det inte är deras fel. Jag köpte en biljett till Sthlm för tre månader sedan, ja jag var ute i tid och fick billiga x2000-biljetter! Nu har de skickat sms, att de ändrat ankomsttiden, två gånger. Igår fick jag ett tredje sms…

Hej. Detta är ett meddelande från SJ angående din resa på tåg 441 för avresa 2011-10-02 på bokning XXX. Trafikverket kommer att utföra flera banarbeten under helgen 1-2 oktober och detta medför att tåget leds om och går annan, längre väg. För att tåget inte skall bli sent till slutstation kommer tåget istället att avgå tidigare från Stockholm C. Ny avgångstid för tåg 441 är klockan 14.32. För mer information se http://www.sj.se , information per sträcka. Kontakta SJ på nummer 0771-75 75 75 för ombokning till annan avgång. Med vänlig hälsning SJ

Avgångstiden från början var 16.10. De har alltså fått lägga på 1,5 timmar på restiden. *suck* Det fanns ju en anledning till att jag köpte en x2000-biljett; för att slippa åka tåg i 5 timmar. Jaja, inte mycket att göra åt, får väl vara glad över att jag inte behöver byta till buss etc. Men lite kompensation hade ju inte skadat…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s